komunikacja z okolic Łasku do Łodzi i Sieradza ŁKA

Polityka, wydarzenia, opinie, problemy, komunikacja
kforta
Posty: 2
Rejestracja: 13:13, 02.09.2015

komunikacja z okolic Łasku do Łodzi i Sieradza ŁKA

Postautor: kforta » 13:24, 02.09.2015

Podobno są plany zagęszczenia przystanków ŁKA i wybudowania wiat przystankowych przy kilku miejscowościach np Wiewiórczyn. Takie wiaty-przystanki +ławeczka szybko powstają w Łodzi, usprawniłyby przejazd do szkoły i pracy w Łodzi czy Sieradzu. Dworzec pkp Łask jest za bardzo na uboczu a ŁKA chyba zaczyna nieźle zbierać po drodze pasażerów z liczących coraz więcej mieszkańców okolic Łasku leżących tuz obok torów, co aż się prosi o przystanek-wiatę.

beryl2
Posty: 28
Rejestracja: 19:01, 04.02.2014

Re: komunikacja z okolic Łasku do Łodzi i Sieradza ŁKA

Postautor: beryl2 » 20:32, 02.09.2015

Wiewiórczyn to jedyne miejsce z którego jest blisko do dworca, ale faktycznie, jakby przystanek stanął dalej, to niejednej osobie byłoby wygodniej. Z ciekawości zapytam, bo wieki pociągiem nie jechałem, ile kosztuje bilet z Łasku do Łodzi?

kforta
Posty: 2
Rejestracja: 13:13, 02.09.2015

Re: komunikacja z okolic Łasku do Łodzi i Sieradza ŁKA

Postautor: kforta » 20:55, 02.09.2015

[quote="beryl2"]Wiewiórczyn to jedyne miejsce z którego jest blisko do dworca, ale faktycznie, jakby przystanek stanął dalej, to niejednej osobie byłoby wygodniej. Z ciekawości zapytam, bo wieki pociągiem nie jechałem, ile kosztuje bilet z Łasku do Łodzi?[/quote

Teraz ŁKA 8 zł (jeszcze niedawno 6 zł) , jest klima , wifi, prawdziwie nowoczesny skład szwajcarski , cichy i nie szarpie, spory komfort jazdy.Można jeździć na migawkę WBA, wtedy jeszcze lepiej się koszty kalkulują, zrobił się prawdziwy "tramwaj" podmiejski - 35 minut do Łodzi, bez korków jak to bywa na Pabianickiej.

Michal
Posty: 38
Rejestracja: 23:24, 12.09.2012

Re: komunikacja z okolic Łasku do Łodzi i Sieradza ŁKA

Postautor: Michal » 12:09, 03.09.2015

Taka kolej fajna sprawa, niestety z przylesia mam ponad 4 kilometry zarówno do dworca w Łasku jak i do dworca w Kolumnie.

chętnie bym korzystał gdybym miał powiedzmy do kilometra, może nawet półtora?

Ponieważ mam za daleko do dworca to muszę jezdzić tymi 40 letnimi, śmierdzącymi, bujającymi ogórami.

olala
Posty: 4
Rejestracja: 18:07, 31.08.2015

Re: komunikacja z okolic Łasku do Łodzi i Sieradza ŁKA

Postautor: olala » 17:26, 03.09.2015

Ja mam 3km do dworca w Łasku i baaardzo często jeżdże ŁKA z rowerem :) Przewóz rowerów jest w cenie biletu (super sprawa), a po Łodzi dużo lepiej podróżuje mi się własnie rowerem niż MPK (na chwilę obecną korki w centrum są przerażające). Naprawdę polecam chociaż raz się tak wybrać i samemu się przekonać :)

mark
Posty: 1
Rejestracja: 15:04, 07.09.2015

Re: komunikacja z okolic Łasku do Łodzi i Sieradza ŁKA

Postautor: mark » 15:17, 07.09.2015

B.dobrym miejscem dla osób z Wiewiórczyna jak i z Łasku- bo to krótkie dojście przez mostek na Grabi i o wiele bliżej niż do dworca PKP byłaby wiata przystankowa w okolicy "wiaduktu" gdzie schodzą się ul. Hallera i Witosa. No i można byłoby wykorzystać starą bocznicę, nieużywane tory od lat , idące przez Łask do Gorczyna i dalej, swoista "krańcówka" dla tramwaju podmiejskiego. Po drodze dwustronny skład ŁKA zgarniałby sporo pasażerów z Gorczyna, Czestkowa, samego Łasku i Wiewiórczyna.Nie wiem w jakim stanie są obecnie te tory.Tyle tylko, że ten odcinek nie jest zelektryfikowany, musiałaby jeździć tam "pszczółka" diesel np PESY , no i nie wiadomo czy torów nie używa JW w Łasku.

Rafik
Posty: 43
Rejestracja: 20:16, 23.01.2012
Lokalizacja: Buczek

Re: komunikacja z okolic Łasku do Łodzi i Sieradza ŁKA

Postautor: Rafik » 18:23, 08.09.2015

@mark: Tory o których mówisz prowadzą na lotnisko i są wykorzystywane do transportu paliwa dla samolotów. Do samego lotniska tory są w bardzo dobrym stanie, natomiast od rozwidlenia torów w okolicach Teodorów albo Maurycy, w stronę Zelowa (czyli tam, gdzie do ok. 1992 roku ciągnęła się nitka do zakładów herbertowskich) tory nie istnieją.

Wykorzystanie pozostałości ponownie do celów kolejowych raczej nie wchodzi w grę z tego względu, że trasa S8 przecięła szlak i są dwie możliwości na ponowny ruch kolejowy- albo zrobić tunel pod, albo wiadukt nad trasą. Biorąc pod uwagę to, że dalej nasypy praktycznie cały czas ciągną się po obrzeżach (w lasach, wokół pól, możliwie jak najdalej od jakichkolwiek zabudowań, w końcu to była linia towarowa), oraz to, że nawet jakby zgarnąć wszystkich chętnych do jazdy pociągiem do Łodzi na linii Łask-Buczek-Zelów, to i tak ta inwestycja jest nieopłacalna, biorąc pod uwagę to. Opłacalność podniosłoby przedłużenie ewentualnej linii do Bełchatowa, jednak o takich pomysłach nie słyszałem, a decydenci pewnie woleliby łączyć brunatną stolicę z Łodzią przez Piotrków Trybunalski. Należy też pamiętać, że były różne plany na wykorzystanie starych nasypów, np. do przeciągnięcia gazociągu z Łasku.

Mam jeszcze pytanie. W jaki sposób kontrolerzy ZKM sprawdzają osoby posiadające Wspólny Bilet Aglomeracyjny? Jak dobrze pamiętam, ZKM nigdy nie miał elektronicznego systemu migawkowego jak Łódź. Czy coś się zmieniło i teraz kanarki chodzą z czytnikami grozy? :D

łaskowianka56
Posty: 1
Rejestracja: 14:37, 30.10.2017

Re: komunikacja z okolic Łasku do Łodzi i Sieradza ŁKA

Postautor: łaskowianka56 » 14:52, 30.10.2017

składam oficjalny protest przeciwko nieaktualnym rozkładom jazdy. Pracuję w niedziele i święta. Jestem zależna od państwowej komunikacji. W niedzielę nie dojechałam na czas do pracy, ponieważ rozkład jazdy linii " D " to fikcja


Wróć do „Nasze miasto”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości